هواشناسی کلهر

آخرین نقشه های مدلهای مراکز معتبر هواشناسی نشان می دهند که تا روز جمعه شرایط بدون بارشی خواهیم داشت. از روز یکشنبه با عبور موجی از شمالغرب و نیمه شمالی کشور، بارشهای به صورت برف و باران در و بویژه باران در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد که همراه با کاهش دما در این مناطق نیز خواهد بود.

در روزهای آینده نیز با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور شرایط برای بارشهای سنگین در جنوبشرق کشور فراهم می شود. این موج با ادغام شدن با موج شمالی در شرق کشور، باعث ایجاد بارشهای در شرق و شمالشرق کشور نیز خواهد شد که فعالیت بارشی آن تا پایان هفته در جنوبشرق کشور ادامه میابد.

از روز جمعه 20 اسفند موج بارشی جدیدی از سمت غرب به کشور نفوذ خواهد کرد و باعث ایجاد بارشهای در کل نوار غربی کشور خواهد شد. فعالیت بارشی این امواج بیشتر در روزهای اوایل هفته بعد ( احتمالا تا روز دوشنبه) خواهد بود که بیشتر مناطق از شمالغرب تا جنوبغرب بارش مناسبی در این روزها دریافت خواهند کرد. 

پیش آگاهی:  مدلهای بلند مدت برای روزهای پایانی سال و احتمالا اوایل سال جدید عبور امواج دیگری از جو مناطق غربی کشور نشان می دهند که باعث کاهش دما نیز خواهند شد، در صورت عدم تغییرات نقشه ها احتمال اینکه بارش در مناطق سردسیر به صورت برف رخ دهند، نیز هست. ورود این امواج و شرایط گفته شده به علت زمان زیاد باقی مانده در حد احتمال می باشد...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی