هواشناسی کلهر

وضعیتی و شرایطی که هفته گذشته در رابطه با آن صحبت شد باعث ارسال موج ناپایداری از اواخر دوشنبه 28 دی ماه به شمالغرب و غرب ایران خواهد شد. تاثیر گذاری این موج بیشتر به صورت وزش باد شدید و بارشهای بخصوص در روز سه شنبه در مناطق یاد شده خواهد شود. با وضعیتی که در منطقه شکل گرفته است شدت بارشهای این سامانه در بخشهای از جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان ، شمالغربی و احتمالا برخی نقاط غربی شمالی استان کرمانشاه خواهد بود. این موج در کشور خیلی گسترده عمل نخواهد کرد و انتظار بارشهای خیلی چشم گیری در سایر نقاط کشور از آن وجود ندارد.

 سیستم مذکور شرایط برای وزش باد شدید در منطقه فراهم خواهد کرد و  ممکن است در بعضی ساعات روز سه شنبه باعث غبارآلود شدن هوای شهرهای مرزی غرب کشور نیز شود.

با ورود این موج تا حدودی از دمای بیشینه روزانه کاسته می شود و از شدت یخبندان شبانه در مناطق سردسیر نیز کاسته خواهد شد. با کاهش شرایط ناپایدار از چهارشنبه دوباره دمای شبانه کاهش محسوس خواهد داشت.

طبق آخرین خروجی مدلهای پیش یابی موج ناپایدار و بارشی بعدی اواسط هفته بعد وارد کشور خواهد شد و باعث کاهش دما و احتمالا بارش های به صورت برف و باران نیز در مناطق شمالغربی ، غربی و شمالی کشور خواهد شد.

تغییرات و تاثیرات سامانه هفته ی آینده در مطالب بعدی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی