هواشناسی کلهر

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ب.ظ

ورود موج بارشی از روز جمعه 2 بهمن 1394 به غرب کشور

مدلها و نقشه های پیش یابی نشان می دهند در هفته پیش رو امواج بارشی  غرب کشور را متاثر خواهند کرد. شرایطی  که در منطقه دریای سیاه و مدیترانه شکل گرفته روز گذشته نیز  موجی به سمت حاشیه ی غربی- شمالغربی کشور ارسال کرد که باعث بارشهای نسبتا خوبی در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمالغرب و تا حدودی غرب استان کرمانشاه شد. این شرایط امواج ناپایداری دیگری در هفته آینده به سمت مرزهای غربی کشور ارسال خواهد کرد:

 امواج مذکور از روز جمعه  به  استانهای غربی کشور نفوذ می کنند و به تدریج از اواخر روز جمعه دامنه تاثیر گذاری این موج گسترده شده و بارش بیشتر به شکل باران و در مناطق خیلی سردسیر  و مرتفع به صورت برف، شروع می شود. برای مناطق غربی کشور احتمال بارش  این امواج  از اواخر روز جمعه تا اوایل روز سه شنبه بیشتر خواهد بود که در این مدت کم و بیش بارشها ادامه خواهد داشت و به تدریج از  روز دوشنبه با سرد شدن لایه هوای بالای جو  بارش در مناطق سردسیر استانهای غربی کشور به شکل برف نیز نمود خواهد کرد. این امواج باعث بارشهای در استانهای مرتبط با زاگرس مرکزی، دامنه های رشته کوه البرز، شمالغرب و جنوبغرب کشور نیز خواهد شد. 

به دنبال عبور  سیستم ناپایدار، هوای سرد شمالی نفوذ بیشتری از سمت شمالغرب و غرب به کشور خواهد داشت و در اواسط هفته باعث کاهش محسوس دما در این مناطق خواهد شد.

همچنین نقشه های پیش یابی نشان می دهند احتمالا امواج دیگری ناشی از شرایط مذکور  روزهای پایانی هفته به کشور نفوذ خواهند کرد و باعث بارشهای به شکل برف و باران در استانهای غربی خواهند شد که تغییرات و و نحوه تاثیرات آنها در مطالب بعدی....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی