هواشناسی کلهر

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

پیش بینی وضع هوای هفته بعد( 21 تا 28 اسفند 1394)

بررسها نقشه ها هواشناسی نشان می دهد از فردا موج اول از شرایطی که قبلا به آن اشاره شده، وارد غرب کشور خواهد شد که موجب  وزش باد  و بارشهای در بعضی مناطق خواهد شد. بارش به شکل رگبار و رعد و برق و وزش تندری باد خواهد بود و عمدتا ناپایداری های  این موج در روزهای جمعه تا روز شنبه خواهد بود. این موج شرایط برای ایجاد بارشهای گسترده نخواهد داشت.

از روز دوشنبه شاخه پر انرژی سیستم به غرب کشور نفوذ خواهد کرد که با تغذیه رطوبتی بسیار خوبی که در اواسط هفته برای این موج صورت می گیرد بارشهای خوبی برای اکثر مناطق نیمه ی غربی کشور ایجاد خواهد کرد. بارشهای این موج در روز سه شنبه از شدت بیشتر برخوردار خواهد بود .

در روزهای پایانی هفته هم احتمالا امواج دیگری از شمالغرب و غرب کشور عبور خواهد کرد که با ریزش هوای سرد همراهی می شود. اگر تغییر زیادی در نقشه های دمایی  رخ ندهد، می توان انتظار داشت که بارشهای این امواج در مناطق سردسیر به صورت برف نیز رخ دهد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی